02 juni, 2008

The Wookie Cookie

Ah, Bohuslän igen. Sitter hos Hanna och Petter efter två heta dagar i Bohuslän med Postman och Sekreterarn. Båda dagarna spenderades lite otippat på Ulorna. P & S jobbade på Crackoholic, vilket inte visade sig vara optimalt i värmen. Vi klättrade lite annat också, bl a drog P & S upp på huvudväggen, där de avslutade med Petters tur som går några meter tv om Delikatessen. Såg riktigt fint (och varmt) ut.

P & S på den magnifika huvudväggen.

Slöfilma lite

Det här var (äntligen) ingen filmresa för min del men jag drog ändå pliktskyldigt fram kameran och slöfilmade lite. Fick sedan avsluta söndagen med en egen eventuell förstabestigning uppe på det stora svaet vid nedstigningen. Fin klättring (i skuggan!) med ett nervigt slut. P & S bekräftade kvaliteten. Men är den gjord tidigare? Leden går i väggens vänstra del och följer en tydlig diederformation i första halvan. Jag har inte sett nån rapportering på den. Nån som vet nåt?

The Wookie Cookie?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Jonas, det låter som du har har gjort mitt gamla projekt sedan tidigt 2000-tal. Det gjorde du rätt i! Vad blev det för grad?
//Lasse S

Jonas sa...

Jag minns att du nämnde det och jag firade ner för ca 3 år sen och kollade lite. Calle Martins sa att den kanske var gjord tidigare, men det kändes inte så när jag rensade. Hur som helst, jag satte den som 7-.

Anonym sa...

stefan i gbg har väl gjort den?

Jonas sa...

Jo, det var någon som nämnde det, men det lät lite osäkert. Diedern i inledningen är ju uppenbar, men jag skulle vara nyfiken på att veta vart Stefan tog vägen på den övre halvan. Det krävdes (om än lite) rensning.
Har du Stefans kontaktinfo?
Och du får gärna skriva i eget namn.
Tack.
/Jonas